Egészséges táplálkozás!

Egészséges táplálkozás!

Egészséges táplálkozás!

Hajnal Tamás a Bundesligában szereplő Vfb Stuttgart középpályása, aki 47-szer lépett pályára a magyar válogatottban és 5 gólt szerzett, létesítményünk kérésére megosztotta velünk, hogy mennyire fontos a helyes és egészséges étkezés ahhoz, hogy az ember mindig jó teljesítményre legyen képes. Tamás fiatalon került külföldre és a saját bőrén tapasztalta a profi élet minden oldalát. Pályafutása során játszott a Ferencváros, a német Schalke, Kaiserslautern, Karlsruhe, Dortmund, majd egy köztes kitérővel a belga St. Truidense csapatánál, de most jelenleg a Stuttgart gárdáját erősíti...

Örömmel tettem eleget a kérésnek és osztom meg veletek táplálkozási szokásaim.

Korábban úgy gondoltam focistaként ehetek bármit és bármennyit, hiszen úgyis lemozgom majd a következő edzéseken. Ma már több éves tapasztalattal a hátam mögött tudom, hogy az erőnlétemet nagyban befolyásolja az elfogyasztott ételek megfelelö kombinációja és minősége. A jó kondíció és a pályán nyújtott jó teljesítmény fő pillérét az edzés a pihenés és a kiegyensúlyozott taplálkozás adja.

Mit értünk kiegyensúlyozott táplálkozás alatt?
A szénhidrát, fehérje és a hasznos zsírsavak jól kombinált fogyasztását, amit a megfelelő mennyiségű folyadékbevitel egészít ki.
Az ivás fontosságáról sohasem szabad megfeledkeznünk, mivel az elfogyasztott folyadék fontos szerepet játszik az egészséges táplálkozás kialakításában. A folyadék pótlására a víz a legmegfelelőbb. Egy rendkívül fontos szempont a víz kiválasztásnál, hogy az ásványi anyag tartalom ne haladja meg a 70 milligrammot literenként, mert csak így képes szervezetünk tisztítására és nyomelemek szállítására.

Sportolként vegyük figyelembe napi étrendünk kialakításánál, hogy egy edzésnap, egy meccsnap vagy éppen egy pihenönap áll elöttünk.
Én az edzések napján szivesen fogyasztok reggelire müzlit friss gyümölcsökkel és magvakkal. Ha lehetőségünk van rá csakis biogabonából készült müzlit válasszunk.
Az edzés után igyunk sok vizet és célszerü néhány falat gyümölcsöt vagy egy maréknyi magvat - mint a dió, mandula vagy mogyoró - elfogyasztani. Az ebédemet általában három fogás képezi. Előételként salátát fogyasztok, főételként rizst párolt zöldségekkel grillezett hallal, csirke- vagy marhahússal. Nem tagadom, hogy szeretem az édességeket ezért néha megengedek magamnak egy szelet süteményt.
A vacsorát igyekszem minden nap 19 óráig elfogyasztani. Ilyenkor leginkább az alacsony szénhidráttartalmú ételeket részesítem előnyben. Utolsó étkezésként gyakran eszem friss túrót, amit gyümölcsökkel és mézzel ízesítek.
A meccs napján mindig könnyü, de magas szénhidráttartlmú ételeket fogyasztok. Reggelire gyülmöcsöt és teljeskiőrlésű péksüteményt eszem mézzel. A csapattal közösen ebédelünk, ahol sok játékos fogyaszt tésztafélét, de én általában párolt rizst és csirkemellfilét választok. Ha valaki mégiscsak megéhezik a mérkőzés előtt - amit célszerü elkerülni - akkor lehetőség szerint natúr aszalt gyümölcsöt vagy egy fél banánt egyen.
A mérkőzést követően fontos egy kiadós étkezés, ahol szinte minden megengedett. Ezáltal újra feltöltjük tartalékainkat és segítjük szervezetünk regenerálódását.
A szabadnapot megpróbálom a lehető legtöbb pihenéssel tölteni. Ilyenkor általában később és kiadósan reggelizem - tojásrántottát vagy omlettet eszem zöldségekkel és egy nagy pohár frissen préselt gyümölcslé sem maradhat el. A következö étkezésre ilyenkor már csak este kerül sor, amikor egy könnyebb vacsorát fogyasztok el.

A táplálkozás fontosságáról rengeteget lehetne még írni, de mint már az elején említettem ezek az én személyes tapasztalataim és néhány irányadó szempont, ami segítséget nyújthat az egézséges táplálkozás kialakításában.

 

Sporttársi üdvözlettel,

Hajnal Tamás

Kiemelt videó
Ilyen az élet a Királyban tovább
Eseménynaptár
hétHKSZECSPSZOV
391
402345678
419101112131415
4216171819202122
4323242526272829
443031